Na twee uitverkochte edities van Elisabeth in Concert in 2017 en 2018, wordt de traditie deze zomer voortgezet met een speciale concertversie van Aida in de openlucht op het Autotronterrein. Op het terrein van Autotron, waar de prachtigste auto's nog steeds tentoongesteld staan, ging op donderdag 20 Juni Aida in Concert in première.
Aida zet de geweldige tradities voort
Aida, een prinses uit Nubië, wordt aan de oever van de Nijl gevangen genomen door de Egyptische legerkapitein Radames. Niet wetend wie zij is, schenkt hij haar als slavin aan zijn verloofde Amneris, dochter van de Egyptische farao. Zij begeert Radames hevig, maar deze gevoelens zijn niet wederzijds want Radames krijgt een heimelijke liefdesrelatie met Aida. Wat volgt is een dramatisch, hartstochtelijk verhaal vol verwarring, onmogelijke keuzes en brandende liefde in tijden van oorlog en haat.
Waar de liedjes van Aida gaan over het oude Egypte en de gedachte aan de Nijl nooit ver weg is roept dit decor in Rosmalen niet direct iets oriëntaals op. Want dat bij Elisabeth in Concert onze Koninklijke paleizen Soestdijk en het Loo door het publiek als een geweldige aanvulling en beleving werden ervaren ligt voor de hand. Maar een 'grote zwemvijver in het lover' behoeft wat uitleg. Gelijk bij binnenkomst op het terrein waan je je in het museum waarin het verhaal zich bevindt. Ook komen castleden met bootjes aanvaren. En ook het als een schiereiland aan het water gelegen podium draagt bij aan de sfeer, zeker als de avond valt geeft dit een mooi beeld.
In de uitvoering valt de vocaal zeer sterke bezetting op. Met zo'n sterrencast hadden we ook niet anders verwacht. April Darby straalt in de rol van Aida. Zeer terecht dat zij deze mooie rol mag dragen. Freek Bartels neemt de rol van Radames op zich. Freek is vocaal een goede kracht. Hoewel soms de stemmen van April en Freek niet vlekkeloos blenden, weten ze je toch te overtuigen in het moeilijke liefdesverhaal. Willemijn Verkaik neemt de rol van Amneris op zich, een rol die ze al eerder heeft vertolkt, vocaal stelt Willemijn nooit teleur en zo ook niet in deze voorstelling.
Door de concertante uitvoering volgen de scénes elkaar in hoog tempo op, waarbij het voor het publiek prettig is als zij de personages van het verhaal en de verhaallijn reeds een beetje kennen. Voor de mensen die nog onbekend zijn met het verhaal van Aida kan dit soms lastig te volgen zijn. De hertaalde songteksten van Elton John en Tim Rice door Martine Bijl zijn op zichzelf al een reden waarom deze musical gezien en gehoord moet worden. De prachtige uitvoering van het orkest in de buitenlucht met Maurice Luttikhuis als dirigent maakt dit plaatje compleet.
Het publiek klapte hun handen stuk na de gezongen partijen van Amneris, Radames en natuurlijk Aïda. Al met al hebben we genoten van Aïda in concert. Deze voorstelling verdiend een groot en enthousiast publiek. De musical is tot en met zondag 30 juni te zien. Kaarten zijn te koop via de website www.stage-entertainment.nl. of via www.actievandedag.nl
Verslag door: Trudy Hubers / JH
Waar de liedjes van Aida gaan over het oude Egypte en de gedachte aan de Nijl nooit ver weg is roept dit decor in Rosmalen niet direct iets oriëntaals op. Want dat bij Elisabeth in Concert onze Koninklijke paleizen Soestdijk en het Loo door het publiek als een geweldige aanvulling en beleving werden ervaren ligt voor de hand. Maar een 'grote zwemvijver in het lover' behoeft wat uitleg. Gelijk bij binnenkomst op het terrein waan je je in het museum waarin het verhaal zich bevindt. Ook komen castleden met bootjes aanvaren. En ook het als een schiereiland aan het water gelegen podium draagt bij aan de sfeer, zeker als de avond valt geeft dit een mooi beeld.
In de uitvoering valt de vocaal zeer sterke bezetting op. Met zo'n sterrencast hadden we ook niet anders verwacht. April Darby straalt in de rol van Aida. Zeer terecht dat zij deze mooie rol mag dragen. Freek Bartels neemt de rol van Radames op zich. Freek is vocaal een goede kracht. Hoewel soms de stemmen van April en Freek niet vlekkeloos blenden, weten ze je toch te overtuigen in het moeilijke liefdesverhaal. Willemijn Verkaik neemt de rol van Amneris op zich, een rol die ze al eerder heeft vertolkt, vocaal stelt Willemijn nooit teleur en zo ook niet in deze voorstelling.
Door de concertante uitvoering volgen de scénes elkaar in hoog tempo op, waarbij het voor het publiek prettig is als zij de personages van het verhaal en de verhaallijn reeds een beetje kennen. Voor de mensen die nog onbekend zijn met het verhaal van Aida kan dit soms lastig te volgen zijn. De hertaalde songteksten van Elton John en Tim Rice door Martine Bijl zijn op zichzelf al een reden waarom deze musical gezien en gehoord moet worden. De prachtige uitvoering van het orkest in de buitenlucht met Maurice Luttikhuis als dirigent maakt dit plaatje compleet.
Het publiek klapte hun handen stuk na de gezongen partijen van Amneris, Radames en natuurlijk Aïda. Al met al hebben we genoten van Aïda in concert. Deze voorstelling verdiend een groot en enthousiast publiek. De musical is tot en met zondag 30 juni te zien. Kaarten zijn te koop via de website www.stage-entertainment.nl. of via www.actievandedag.nl
Verslag door: Trudy Hubers / JH