Job Greuter is onderdeel van DeLaMar-partner MusicalMakers: een ontwikkelhuis voor de nieuwe Nederlandse musical. Hier krijgen nieuwe makers en jonge talenten de tijd en de vrijheid om te experimenteren met originele verhalen en vernieuwende vormen binnen het genre. In “A Kind of Odyssey” kon hij al zijn creativiteit samenbrengen in deze actuele voorstelling over de identiteit van de artiest
Artistieke alleskunner Job Greuter in A Kind of Odyssey
Het verhaal:
X is zijn kern verloren. Hij weet niet zo goed wat zijn kern is, maar hij weet wel dat hij hem kwijt is, en nodig heeft. Zonder het door te hebben staat hij aan het begin van een epische zoektocht naar zijn identiteit. Maar hoe harder X zoekt, hoe verder hij van zijn kern verwijderd lijkt te raken. Vreemde figuren vol slechte adviezen zorgen ervoor dat hij verdwaalt, en steeds verder verwijderd raakt van wie hij ooit was. X probeert zich staande te houden: maar hoe moet je eigenlijk iets zoeken waarvan je niet weet wat het is? A kind of Odyssey is een nieuwe moderne musical, geschreven, gecomponeerd en gespeeld door Job Greuter. Onder begeleiding van zeven muzikanten en drie medespelers neemt Job ons mee op een reis door zijn fantasie, geïnspireerd op het werk van zijn muzikale voorbeelden.
Job Greuter is een artistieke alleskunner met een drang naar experiment. Het schrijven van een stuk is een talent wat niet voor veel mensen is weggelegd. Maar om én een stuk te schrijven, én de muziek te bedenken, én dan ook nog een de hoofdrol te spelen… Dat komt maar zelden voor. Job Greuter heeft een creatieve genialiteit die erg bijzonder is. Een geweldig acteur met een heerlijke stem. Hoe hij al zijn kunnen weet te proppen in één meesterwerk is bewonderingswaardig.
Omringd met geweldige mensen weet hij dit interessante stuk te brengen. Een stuk wat over vrijwel alle artiesten kan gaan. Jip Bartels, Lucas Schilperoort en Matthijs Rijsdijk mochten ook deel uitmaken van dit geheel. Als ‘de backingboys’ nemen zij diverse rollen op zich en weten ook zij hun kunnen goed te benutten. Het visuele aspect is een groot deel van dit stuk. De lampjes als kern van ieder persoon is super slim. Visueel is alles duidelijker, ook voor mensen die niet van de abstracte kunst zijn. De heerlijke liedjes en grappige teksten worden vrijwel compleet in het Engels gebracht. Hiermee kan de cast heerlijk spelen met accenten en uitspraak.
Helaas is dit stuk niet meer te bewonderen. Maar MusicalMakers heeft een geweldig visitekaartje af kunnen geven. Wij kijken nu al uit naar de volgende productie
Door Jennifer Hoffmann
X is zijn kern verloren. Hij weet niet zo goed wat zijn kern is, maar hij weet wel dat hij hem kwijt is, en nodig heeft. Zonder het door te hebben staat hij aan het begin van een epische zoektocht naar zijn identiteit. Maar hoe harder X zoekt, hoe verder hij van zijn kern verwijderd lijkt te raken. Vreemde figuren vol slechte adviezen zorgen ervoor dat hij verdwaalt, en steeds verder verwijderd raakt van wie hij ooit was. X probeert zich staande te houden: maar hoe moet je eigenlijk iets zoeken waarvan je niet weet wat het is? A kind of Odyssey is een nieuwe moderne musical, geschreven, gecomponeerd en gespeeld door Job Greuter. Onder begeleiding van zeven muzikanten en drie medespelers neemt Job ons mee op een reis door zijn fantasie, geïnspireerd op het werk van zijn muzikale voorbeelden.
Job Greuter is een artistieke alleskunner met een drang naar experiment. Het schrijven van een stuk is een talent wat niet voor veel mensen is weggelegd. Maar om én een stuk te schrijven, én de muziek te bedenken, én dan ook nog een de hoofdrol te spelen… Dat komt maar zelden voor. Job Greuter heeft een creatieve genialiteit die erg bijzonder is. Een geweldig acteur met een heerlijke stem. Hoe hij al zijn kunnen weet te proppen in één meesterwerk is bewonderingswaardig.
Omringd met geweldige mensen weet hij dit interessante stuk te brengen. Een stuk wat over vrijwel alle artiesten kan gaan. Jip Bartels, Lucas Schilperoort en Matthijs Rijsdijk mochten ook deel uitmaken van dit geheel. Als ‘de backingboys’ nemen zij diverse rollen op zich en weten ook zij hun kunnen goed te benutten. Het visuele aspect is een groot deel van dit stuk. De lampjes als kern van ieder persoon is super slim. Visueel is alles duidelijker, ook voor mensen die niet van de abstracte kunst zijn. De heerlijke liedjes en grappige teksten worden vrijwel compleet in het Engels gebracht. Hiermee kan de cast heerlijk spelen met accenten en uitspraak.
Helaas is dit stuk niet meer te bewonderen. Maar MusicalMakers heeft een geweldig visitekaartje af kunnen geven. Wij kijken nu al uit naar de volgende productie
Door Jennifer Hoffmann