In navolging van landen als Duitsland en Engeland, heeft nu ook Nederland zijn eigen gedrukte magazine over musicals. Musical Mag. laat de liefhebbers van musicals genieten van 68 pagina’s vol interessante artikelen, uitgebreide interviews en prachtige foto’s over hun favoriete theatervorm. De glossy verschijnt elk kwartaal en kost slechts € 6,50, inclusief verzendkosten.
Eindelijk, een glossy voor musicals
Nederland is verzot op musicals. Dat blijkt wel uit de grote aantallen verkochte kaarten en dat bijvoorbeeld Soldaat van Oranje – De Musical al ruim dertien jaar draait. Toch was er tot nu toe geen gedrukt magazine. Dat verbaast ook initiatiefnemer van Musical Mag., Jan Willem van Bodegom. “Natuurlijk worden we dankzij diverse musicalwebsites op de hoogte gehouden van de laatste musicalnieuwtjes. Maar een tastbaar blad met verdiepende interviews en fraai afgedrukte foto’s was er tot nu toe niet. De hoogste tijd om daarin verandering te brengen, want zeg nu zelf: musical, dat verdient een magazine!”
Een podium op papier
Jan Willem is naast een groot musicalliefhebber ook ervaren in de journalistiek en het uitgeven van gedrukte media. “In mijn journalistieke loopbaan heb ik diverse musicalartiesten mogen interviewen. Door die gesprekken kreeg ik alleen maar meer waardering voor hun talent en keihard werken. Ik vond het een eer om hen een podium op papier te geven. En dat kan ik nu gelukkig opnieuw doen.”
Pakt flink uit
In de eerste editie pakt Musical Mag. meteen flink uit met interviews met onder andere Brigitte Heitzer, Soraya Gerrits, Nandi van Beurden, Sita Vermeulen, Shanna Slaap, Dana van der Geer, Elindo Avastia en Jon van Eerd. In het blad komen de musicals MAMMA MIA!, De Tocht, Pretty Woman, Rapunzel, Pietje Bell en de Bende van de Zwarte Hand, Een Komedie over een Bankoverval, Disney Winnie de Poeh, Piaf en 40-45 voorbij.
Musical Mag. is vanaf nu te bestellen via www.musicalmag.nl. De kosten bedragen slechts € 6,50, inclusief verzendkosten.