Waarschuwing vooraf: neem een zakdoek mee. Deze Evita pakt je bij de strot en laat je pas na de voorstelling weer los.
Evita door OVA Amstelveen pakt je bij de strot
OVA Amstelveen waagt zich aan Evita. Wagen, omdat het spelen van een wereldberoemde musical met zo ongeveer het allerberoemdste musical lied aller tijden hoge verwachtingen schept. Wie heeft er niet ooit in stille verwondering naar Don’t cry for me Argentina geluisterd.
Met deze musical legt OVA de lat hoog. Een stuk met drie grote hoofdrollen, muziek die ingewikkelde tempowisselingen kent en onverwachte modulaties, en die van alle spelers enorme expressie vragen dat is een uitdaging. Maar OVA doet het gewoon en echt steengoed.
Sandra Bosman is een overtuigende krachtige en toch breekbare prachtige Evita. Van een stralende tiener tot een doodzieke vrouw, ze speelt het niet, ze is het. Zang en spel subliem met als climax de reprise van "Huil niet om mij, Argentina" die dwars door merg en been gaat. Eigenlijk wil je uit je stoel opspringen om haar te troosten. Zo levensecht.
Arjen Klut, die we kennen van heerlijk komisch rollen, laat zich hier van een onontdekte krachtige en prachtige kant zien. Hij zet Peron krachtig en menselijk en kwetsbaar neer temidden van het politieke gekonkel. De chemie tussen Perron en Evita is volstrekt geloofwaardig en wanneer ze samen "Je blijft bij mij" zingen en spelen houdt niemand (u ook niet als u gaat kijken) het droog.
Alex ten Haaf, een echt heerlijke zanger, is Che die de boel enigszins spottend van commentaar voorziet. Zijn krachtige zang en uitstekende spel is van begin tot eind genieten en maakt de hoge kwaliteit van de dragende rollen compleet.
Naast deze drie hoofdrolspelers staat een ensemble dat imponeert door de energie waarmee ze de andere rollen dragen en waarbij het echt sublieme, ook het stille!, spel en de expressie in gezicht en houding het publiek mee sleuren in hun emotie. De strakke dansscenes van het hele ensemble zijn ook een lust voor het oog. Regisseur Joyce Wasterval geeft een visitekaartje af waar je u tegen zegt!
Er wordt gewoon heel goed gezongen en heel goed gespeeld, ook door het heerlijke kinderkoor dat dwars door de voorstelling gevlochten is. Een mooie touch is het feit dat alle spelers een (groter of kleiner) moment in de zon hebben wat energie geeft en de aandacht trekt.
OVA is bekend om zijn prachtige pruiken en kleding en deze keer is eigenlijk de overtreffende trap bereikt. Er wordt gespeeld met kleur op een manier die zo slim is dat ik hem hier niet ga verklappen, maar verheug u er alvast op. De decorbouwers van OVA zijn kunstenaars en hoewel bij de repetities nog niet alles zichtbaar is smaakt wat we al wel kunnen zien ontegenzeggelijk naar meer. Bijzonder dat OVA zich gesterkt mag weten door een buitengewoon talentvol aantal mensen die zorgen dat de voorstelling af is en imponeert tot in de details.
De repetitie grijpt al bij de strot en doet me naar mijn zakdoek grijpen. Hoe dit zal zijn in de Schouwburg van Amstelveen met licht, orkest en top geluid kan ik nu nog alleen maar raden. Maar een ding weet ik zeker : neem genoeg zakdoeken mee en oefen alvast op het applaus.
Dit moet je gezien hebben!
OVA doet het weer, en hoe!
Door: Elise Kant
Voor ons fotoverslag klik je HIER
Met deze musical legt OVA de lat hoog. Een stuk met drie grote hoofdrollen, muziek die ingewikkelde tempowisselingen kent en onverwachte modulaties, en die van alle spelers enorme expressie vragen dat is een uitdaging. Maar OVA doet het gewoon en echt steengoed.
Sandra Bosman is een overtuigende krachtige en toch breekbare prachtige Evita. Van een stralende tiener tot een doodzieke vrouw, ze speelt het niet, ze is het. Zang en spel subliem met als climax de reprise van "Huil niet om mij, Argentina" die dwars door merg en been gaat. Eigenlijk wil je uit je stoel opspringen om haar te troosten. Zo levensecht.
Arjen Klut, die we kennen van heerlijk komisch rollen, laat zich hier van een onontdekte krachtige en prachtige kant zien. Hij zet Peron krachtig en menselijk en kwetsbaar neer temidden van het politieke gekonkel. De chemie tussen Perron en Evita is volstrekt geloofwaardig en wanneer ze samen "Je blijft bij mij" zingen en spelen houdt niemand (u ook niet als u gaat kijken) het droog.
Alex ten Haaf, een echt heerlijke zanger, is Che die de boel enigszins spottend van commentaar voorziet. Zijn krachtige zang en uitstekende spel is van begin tot eind genieten en maakt de hoge kwaliteit van de dragende rollen compleet.
Naast deze drie hoofdrolspelers staat een ensemble dat imponeert door de energie waarmee ze de andere rollen dragen en waarbij het echt sublieme, ook het stille!, spel en de expressie in gezicht en houding het publiek mee sleuren in hun emotie. De strakke dansscenes van het hele ensemble zijn ook een lust voor het oog. Regisseur Joyce Wasterval geeft een visitekaartje af waar je u tegen zegt!
Er wordt gewoon heel goed gezongen en heel goed gespeeld, ook door het heerlijke kinderkoor dat dwars door de voorstelling gevlochten is. Een mooie touch is het feit dat alle spelers een (groter of kleiner) moment in de zon hebben wat energie geeft en de aandacht trekt.
OVA is bekend om zijn prachtige pruiken en kleding en deze keer is eigenlijk de overtreffende trap bereikt. Er wordt gespeeld met kleur op een manier die zo slim is dat ik hem hier niet ga verklappen, maar verheug u er alvast op. De decorbouwers van OVA zijn kunstenaars en hoewel bij de repetities nog niet alles zichtbaar is smaakt wat we al wel kunnen zien ontegenzeggelijk naar meer. Bijzonder dat OVA zich gesterkt mag weten door een buitengewoon talentvol aantal mensen die zorgen dat de voorstelling af is en imponeert tot in de details.
De repetitie grijpt al bij de strot en doet me naar mijn zakdoek grijpen. Hoe dit zal zijn in de Schouwburg van Amstelveen met licht, orkest en top geluid kan ik nu nog alleen maar raden. Maar een ding weet ik zeker : neem genoeg zakdoeken mee en oefen alvast op het applaus.
Dit moet je gezien hebben!
OVA doet het weer, en hoe!
Door: Elise Kant
Voor ons fotoverslag klik je HIER