Iedereen kent het verhaal van Sneeuwwitje. Er was eens een bloedmooie prinses met een boze stiefmoeder die jaloers was op haar schoonheid. Ze laat sneeuwwitje vermoorden maar die vlucht en krijgt onderdak van de zeven dwergen. De stiefmoeder is hier natuurlijk niet blij mee en bedenkt een wraakplannetje. Vermomd als oud vrouwtje schotelt ze sneeuwwitje een giftige appel voor, waarop die prompt sterft. Gelukkig kan ze worden gered gekust door de prins. Hij kust haar wakker en ze leven nog lang en gelukkig. Einde.
Maureen Vanherbergen schittert als 'Sneeuwwitteke' in hilarisch moderne versie van het sprookje
Maar wat als het niet echt zo is gegaan?
Wat als sneeuwwitje eigenlijk een hedendaagse en vrijgevochten jonge vrouw is die zelf beslist welke kleren ze draagt, wie haar vrienden zijn, maar vooral op wie ze verliefd wordt... Zal de levensreddende kus evenveel effect hebben als hij niet van een echte prins komt?
Deep Bridge brengt met 'Sneeuwwitje' al voor de derde keer een herwerkte versie van een klassiek sprookje op de planken. Alle traditionele elementen zijn aanwezig: een prinses, een boze stiefmoeder, een groot eng bos, schattige dieren, … Maar toch is het verhaal van deze musical alles behalve traditioneel! Sneeuwwitje, die zichzelf voor de gelegenheid Sneeuwwitteke laat noemen, spreekt het publiek rechtstreeks aan en vertelt haar eigen verhaal. Het wordt een verhaal vol humor en hedendaagse twists.
In deze voorstelling is duidelijk niets te gek: van gospelkoren tot liedjes over sla met spekjes en geitenkaas, zelfs de prins is veranderd in een slager. De creativiteit ging duidelijk de vrije loop tijdens het maakproces en in tegenstelling tot wat je zou verwachten, klopt alles wel. De voorstelling vormt een mooi geheel en geen enkele scene lijkt er teveel aan. Al heeft de cast hierin natuurlijk ook zijn aandeel.
Maureen zet een hele goede en charmante sneeuwwitje neer. Dat ze goed kon zingen wisten we al, maar ook haar acteerwerk moet niet onder doen voor de rest van het team. Jasmine Jaspers en Laurenz Hoorelbeke zijn opnieuw van de partij als komisch duo en ja, ze zijn echt grappig. Al krijgen ze toch flink wat concurrentie van dwergen Flinker (Steve De Schepper) en Stinker (Thomas Van Achteren).
Ook prins Aaron De Veene moet niet onderdoen voor de komische rollen en zet een staaltje krachtige zang neer. Toch is het vooral Charlotte Campion die als spiegel opvalt met haar stem, ze trakteert het publiek meerdere malen met haar prachtige gezang.
Deze musical is een plezier om naar te kijken van begin tot einde. De acteurs treden regelmatig in interactie met de kinderen in de zaal en laten hen samen met de mama's en de papa's meedansen met de bosdieren. Het verhaal bevat genoeg sprookjesmagie voor de kleintjes in de zaal maar heeft ook genoeg grappige uitspattingen voor de aanwezige grootjes. Het is niet 'ook leuk voor de ouders' met hier en daar een mopje maar blijft echt de hele tijd leuk om naar te kijken.
De musical is er echt in geslaagd een voorstelling te maken voor jong en oud die het sprookje doorprikt zonder de magie ervan te verliezen.
Door Marjolein Schabregs
Kijk HIER voor ons fotoverslag
Wat als sneeuwwitje eigenlijk een hedendaagse en vrijgevochten jonge vrouw is die zelf beslist welke kleren ze draagt, wie haar vrienden zijn, maar vooral op wie ze verliefd wordt... Zal de levensreddende kus evenveel effect hebben als hij niet van een echte prins komt?
Deep Bridge brengt met 'Sneeuwwitje' al voor de derde keer een herwerkte versie van een klassiek sprookje op de planken. Alle traditionele elementen zijn aanwezig: een prinses, een boze stiefmoeder, een groot eng bos, schattige dieren, … Maar toch is het verhaal van deze musical alles behalve traditioneel! Sneeuwwitje, die zichzelf voor de gelegenheid Sneeuwwitteke laat noemen, spreekt het publiek rechtstreeks aan en vertelt haar eigen verhaal. Het wordt een verhaal vol humor en hedendaagse twists.
In deze voorstelling is duidelijk niets te gek: van gospelkoren tot liedjes over sla met spekjes en geitenkaas, zelfs de prins is veranderd in een slager. De creativiteit ging duidelijk de vrije loop tijdens het maakproces en in tegenstelling tot wat je zou verwachten, klopt alles wel. De voorstelling vormt een mooi geheel en geen enkele scene lijkt er teveel aan. Al heeft de cast hierin natuurlijk ook zijn aandeel.
Maureen zet een hele goede en charmante sneeuwwitje neer. Dat ze goed kon zingen wisten we al, maar ook haar acteerwerk moet niet onder doen voor de rest van het team. Jasmine Jaspers en Laurenz Hoorelbeke zijn opnieuw van de partij als komisch duo en ja, ze zijn echt grappig. Al krijgen ze toch flink wat concurrentie van dwergen Flinker (Steve De Schepper) en Stinker (Thomas Van Achteren).
Ook prins Aaron De Veene moet niet onderdoen voor de komische rollen en zet een staaltje krachtige zang neer. Toch is het vooral Charlotte Campion die als spiegel opvalt met haar stem, ze trakteert het publiek meerdere malen met haar prachtige gezang.
Deze musical is een plezier om naar te kijken van begin tot einde. De acteurs treden regelmatig in interactie met de kinderen in de zaal en laten hen samen met de mama's en de papa's meedansen met de bosdieren. Het verhaal bevat genoeg sprookjesmagie voor de kleintjes in de zaal maar heeft ook genoeg grappige uitspattingen voor de aanwezige grootjes. Het is niet 'ook leuk voor de ouders' met hier en daar een mopje maar blijft echt de hele tijd leuk om naar te kijken.
De musical is er echt in geslaagd een voorstelling te maken voor jong en oud die het sprookje doorprikt zonder de magie ervan te verliezen.
Door Marjolein Schabregs
Kijk HIER voor ons fotoverslag